Ahlan Wasahlan...

Thursday, December 16, 2010

Ayah Tercinta...


Ketika aku kecil,
Saat dari aku pandai mengingat,
Banyak yang kita lakukan bersama,
Waktu itu segalanya tidak adil,
Teka syiling atau silap mata,
Kerana kaulah pemenang,
Walau apapun permainannya.

Bila aku remaja,
Kita jarang bersama,
Tapi bila bersalaman dan kau mendakapku
Di pagar rumah,
Ia lebih membahagiakan,
Dari teka syiling atau silap mata.

Kini,
Kita sama-sama dewasa,
Teringin bermain permainan lama,
Tapi masih juga tidak adil,
Kerana Allah lebih menyayangimu...

Ayah...senyum tawamu masih lagi segar di ingatanku...
pemergianmu buat selama-lamanya...sungguh aku rasakan kehilanganmu...
Ayah...kau pergi manyahut seruan Illahi...meninggalkan seluruh anak dan isteri...
kini aku menjadi penggantimu....mengetuai pelayaran bahtera...
mendidik dan menjaga adik kakak dan ibu...

Hanya dapat ku memohon kepada Allah yang berkuasa segala galanya...
Moga diperkuatkan diriku...memikul tanggungjawab ini...moga rohmu ayah...bersemadi dengan tenang disana...kelak di syurgalah..kita berjumpa...amin...

No comments: