Ahlan Wasahlan...

Sunday, February 6, 2011

Rempit...Sri Mnjung - Bt. Pahat...

as salam....pekabar sume kengkawan...harinih aku nak bercerita tentang pengalaman aku menaiki moto sejauh beratus ratus kilometer jauhnye....hehe....pada mulanye aku menyatakan hajat nak bawak mto blek dr perak ke jhor...mak terkejut berok dgr...hehe...biar betol anak aku nih kan...buang tebiat ape....hehe...betol lah mak....anak mak nih kan ader super power...aku nyakat mak...huhu...for the first time nak bawak mto sejauh itu...sungguh mengejutkan mak...tp aku gagahkan diri...seawal 6 pagi aku bangun....bersiap2...tika aku bangun...aku lihat mak dah bangun...lg awal rupenya...terharu melihat mak...sanggup bangun awal siapkan juadah untuk aku...hehe...aku pun ape lagi...makan bebanyak...2 jam awal perjalanan mto smooth jek...x dek masalah...namun ditakdirkan Tuhan...break down plak kat sg buloh....adushh....jem panas....2t pump rosak...piston x cukup lubrication...huhu...calar lah ckit...erm...hampir 2 jam gak ar tersadai...namun berkat doa dan izin Allah ...dapat gak lah teruskan perjalanan...hehe...nak tau tak...gerak dr umah kat manjung kul 8.30 pagi...sampai kat umah bt pahat jam 11 malam...huhu....dekat 15 jam atas jalanraya....bukan ape...byk singgah...kl...ayer keroh....n pagoh...huhu...erm..tu je lah kot untuk kali nih...btw...jumpa len kali...wslm sume... :)...

No comments: