Ahlan Wasahlan...

Sunday, September 11, 2011

Long Journey...


Assalam…selamat sampai di bt pahat jhor…meneruskan saki baki tahun akhir pengajianku….haha….sekejap benar masa berlalu…pejam celik pejam celik aku sudah berada di tahun akhir…terlalu banyak suka dan duka aku lalui sepanjang berada di sni…namun ianya aku harungi secara perlahan2….dan sesungguhnya segala kejadian ini lebih mematangkan aku…masih tidak terlewat rasanya untuk aku mengucapkan selamat hari raya kepada semua rakan2 yangmengenali diri ku ini…maafkan salah silap yek…haha…setiap insan tidak smpurna….namun jadilah sesuatu yang terbaik..walaupun kita manusia tidak akan pernah sempurna…lewat ptg semalam aku sampai di sini( bt pahat)…susur keluar yong peng dekat ckit…(singgah sebentar solat di masjid berdekatan simpang masuk ke sri bengkal)…

Segar rasa muka apabila disapukan air…hilang rasa keletihan…ketenangan dirasai pabila selamat sampai…huhu….sakinah sakinah…sakinah…bila mana teringat pada mak pg tadi…tika aku meminta diri untuk berlalu pergi…utk menyambung semula saki baki pengajianku di universiti…ku kucup erat dahi dan kedua pipi emakku…dengan tidak semena-mena emakku mengalirkan air mata….Ya Allah….Engkau sahaja yang tahu perasaan aku dan emakku pada ketika itu…berpisahnya dua insan dalam ikatan suci sebagai seorang ibu dan anak…

Sungguh tidak dapat aku gambarkan dengan kata2…sesungguhnya…Engkau maha mengetahui…kuatkanlah iman ku Ya Allah…permudahkan pengajianku disini….jadikan aku anak yang soleh….berilah aku kesempatan untuk membalas jasa ibuku….doa emakku yang kuharapkan tika ini….itulah kekuatanku…amin ya rab….semoga tahun akhir ini menitipkan kenangan2 yang terindah dalam diari kehidupanku…selepas ini tidak tahu kemana akan ku berhijrah lagi…sesungguhnya Allah maha mengetahui akan sesuatu perkara…sedangkan aku tidak…buat masa sekarang still dalam mood mengemas rumah…hehe….masih menanti kepulangan rakan2 yang lain….selamat pulang semua…berhati-hati di perlajanan….sekian…wassalam….

No comments: