Ahlan Wasahlan...

Sunday, July 31, 2011

Pangkor Island...





Assalam....jumaat lepas kawan aku berkunjung ke sri manjung perak...nak tukar2 angin katanye...huhu...ape lagi....aku bawak pusing2 kat manjung nih....dan destinasi yang terbaik ape lagi...pangkor island lah kan...huhu...jumaat ptg dia sampai di manjung...dia tdo kat umah aku...mlm tuh aku bawak ar die jalan2 dulu kat area manjung...melihat bandar manjung kan...arituh plak merupakan last day aku practical....so memang weekend holiday ar puas2....huhu...pada keesokan harinya...pagi2 lagi kami dah bangun...memang excited giler ar nak ke pulau...kami bawak motor sekali menaiki feri...supaya senang utk bergerak di dalam kawasan pulau...RM5 untuk sebuah motor caj menaiki feri...satu haluan...blek plak nanti another RM5 lagi....hehe....tiket utk penumpang plak RM10 pergi dan balik bgi dewasa...kanak2 plak RM5 rasanye...x dek lah mahal sgt kan....berpatutan ye tak...huhu...bleh ar pergi lagi pasnih...huhu...kami tdo semalam di pulau pangkor...dengan caj RM60 bagi sebuah chalet....kira destinasi budget ar nih...so ape lagi....jom jom kita lanyak tilam chalet..24 hours air cond running...haha....lingkuplah tokei chalet tuh..name pon ALA CHALET...nih kira last holiday ar sebelum kita berpuasa kan...but ramai giler tau pelancong yang datang kat pulau pangkor...orang tempatan juga pelancong asing...sama2 naik...sempat gak ar aku berkenalan dengan seorang pelancong dr CALIFORNIA nih...was a nice moment...lama dah die berada di malaysia nih....hampir sebulan katanye...seluruh malaysia die nak pusing...menarikkan malaysia nih...sume pelancong suka datang...bangga seh jadi rakyat malaysia....1 malaysia...haha...3-4 jam jugak aku berendam kat air laut tuh...air pulau nih jernih ar ckit dr pantai biase...but ombak die kuat ckit...kena berhati2 lah...budak kecik harus dipantau rapi...sebab malang tidak berbau kan...lewat ptgnye plak aku teman kawan aku nih gi shoot photo sunset...bagi orang yang minat ngan bidang photographer nih memang excited ar dengan view2 yang menarik nih...so ape lagi....on...haha....mlmnye plak kami gi makan seafood...sotong grg tepong...ikan gerot2 masak 3 rasa...kerang bakar...pergh...marvelous...kawan2 kat luar sane yang teringin nak vacation pulau pangkor...insyaALLAH len kali kita pergi lagi eh...semasa kami sibuk menjamu selera...dtg plak seorang penghibur jalanan...wah bayangkan kalau tgh honeymoon dengan isteri tercinta kan...pergh memang giler ar...leh jadi kengangan terindah tuh...haha...sehingga lewat pukul 12 mlm jugak kami lepak tepi pantai tuh makan...balik je bilik ape lagi...rehat and tdo tdo tdo...hhahahha...keesokan harinya plak iaitu hari ahad....lebey kurang pukul 9.30 pagi...kami bertolak pulang ke bndar manjung...so plan terakhir kami adalah...pekena laksa kuah lemak dulu kat kg sg pinang kecil...dalam pulau jugak...laksa kuah lemak nih kira popular jugak ar kat pulau pangkor nih...pedas tau...sesape nak cuba bleh ar pasnih...aku temankan....haha...then selepas pekena laksa lemak nih...kami pon bergerak ke jeti utk menaiki feri...tepat pukul 12 tengahari...kami tibe di jeti lumut...so ituah serba sedikit yang ingin aku kongsikan untuk entry kali nih...sebelum terlupa...selamat berpuasa aku ucapkan kepada semua kawan2 kat luo tuh...jadikan ramadhan kali nih yang terbaik dr yang lepas k...perbanyakkan ibadat...ikhlaskan hati dalam setiap perlakuan....insyaAllah...cinta Allah kita miliki....amin....sekian wassalam....

No comments: