Ahlan Wasahlan...

Wednesday, July 27, 2011

Sea Trial...


Assalam...di kesempatan kali ini aku teringin ingin berkongsi pengalaman pertama kali menaiki bot laju...so memang excited giler...huhu....sambil menghirup udara yang sungguh kencang....haha....bot ini dinamakan bot MAQPRO....dengan kelajuan 300 HP untuk satu engine...cuba anda bayangkan jika digunakan 2 enjin dalam satu masa....600 HP...umpama sebuah jet pejuang yang sedang meluncur di atas air...dengan penggunaan teknologi dari taiwan....hybrid collar....memang tiada tandingan...sempat jugak aku dan staf DASB menaiki bot tersebut hingga ke pulau pangkor dr jeti Yacht Club Lumut, Perak...huhu...rezeki kata orang kan...kat atas tuh gambar staf kat tempat aku practical lah kalau nak tau...yang pakai spek tuh kak zi....kak eita yang belah kiri tuh....dan yang kanan depan tuh sofea namanye...sume tuh dah berpunya...so jgn cuba2 nak masuk line....hihi...aku senang mendapat kenalan baru seperti akak2 nih....leh banyak timba ilmu dan pengalaman...sebelum menempuh alamyang lebih mencabar pada masa akan datang kan....huhu....future planning....herm....diam x diam dah hampir selesai 10 minggu aku menjalani latihan industri di DASB...was a nice moment being all dasb staff...memang x dapat dilupakan...ikhlas kata...rasa sedih dan hiba jugak bila mana menyedari aku akan meninggalkan alam pekerjaan yang hampir sepuluh minggu aku pupuk bersama mereka...baik dari pegawai atasan...sehinggalah sekecil-kecil jawatan...cukup memberikan layanan dan tunjuk ajar yang cukup sempurna pada mata aku selama menjalani latihan di dasb...ape yang menyedihkan lagi...mlm tadi aku dikejutkan pula dengan jamuan kejutan semata-mata ingin meraikan aku yang akan tamat menjalani latihan industri di dasb....so nice...i can't forget it...special thanks to en jafuan...en jasni...en halim...en saipudin....en shamsudin...en razali...lebai...jang..mat...wan zamin...kak eita....nazri....topek.....sofea..and all staff dasb lah senang citer...u are very great guys...alamak terlupa...QC Engineer kita...en ashraf...hahhahah....ko tetap kawan aku lah....aku xlupa....jgn sedey k...sungguh bertuah rasanye dapat mengenali anda semua....dari anda aku belajar mencari erti hidup yang sebenar-benarnya...semuanya bukan mudah....pengalaman mematangkan manusia...

No comments: