Ahlan Wasahlan...

Thursday, May 27, 2010

' Sahabatku...'



Berbadan kecil...berkulit cerah...sekitar tinggi 5 kaki 2 inci...memakai spek mata...gigi tersusun...rambut belah tepi...senyuman menawan...hati luhur...penyabar...itulah segala sifat yg dimiliki sahabat karibku ini...mgkin terdapat byk lagi sifat istimewa yg aku rasakan sungguh istimewa sehingga aku berasa sungguh cinta dgn dirinya...alhamdulilah..aku bersyukur kepadamu ya Allah...kerana Engkau telah mengurniakan seorang insan yang sungguh berharga dalam hidupku selain ibu dan ayahku...tahun ini genap 6 tahun aku bersahabat dengan swg insan yang diberi nama 'MOHAMAD HAZWAN BIN MOHAMAD KHAIRUDIN'...dia sebayaku...aku mulai kenal dengannye sewaktu aku di tingkatan lima lg...sewaktu itu kami satu kelas...hehe...dgn dialah aku belajar menaiki basikal ke sekolah...huhu...manisnye time tuh...dan kerap jugak kami gi cyling dekat area2 manjung...tempat yg tidak pernah aku kunjungi habes aku kunjung setelah aku kenal hazwan...dia nih mmg gemar menjaga kesihatan badan lah katakan...nak jadi atlit...tp berangan je lebey...hek hek...berjoging jangan kate lah..habes sume kejohanan kami masuk...hahahh..pernah gak kami masuk larian hong leong bank suatu ketika dulu...yg lawaknye....dia kalah ngan aku...biaselah...aku pakai helah ckit...terkena dier...hehe....pg nih aku tergerak hati nak bercerita dan berkongsi pengalaman mengenai hazwan nih...skrg nih dia bekerja di sebuah syrkt perkapalan di dalam kem tldm lumut...hampir 2 tahun dah dia bekerja...istiqamah btol kan...mmg tetap pendiriannye...cdgnye dia nak sambung blaja blek...insyaAllah kalau ada rezeki...aku sentiasa mendoakannye..insyaAllah...moga Allah makbulkan hasrat dia..amin....dia nih anak pertama dari 8 beradik....kira abg long ar dalam family..kenalah bg contoh n teladan yang baik kepada adik2 kan...hehe...so sweet ar kawan ngan dier nih...tgk sekali mcm skema jek...slow je nampak pewatakan an..tp ramai peminat tuh...ingat lg since sek dulu...x pasal2 swg junior gurl nih luah perasaan kat dier...dah lah x kenal...sembang pun x pernah..tetiba jek cakap " I sayang kat u tau"...haha..agak mendebarkan tuh...tu susah kalau muka hensem sgt ni kan...hehehe...itulah realiti dunia zaman sekarang nih kan...erm...setiap kali cuti semester aku mesti bertemu dengannye...melepaskan rindu pada sahabat selain ahli kuarga kan..kalau x kuar x lengkap rasenya keberangkatan aku pulang ke manjung nih..maklumlah kawan bek...wan sungguh tidak berkira denganku...x kira dr segi apepon..kewangan...pertolongan...khidmat nasihat dan mcm2 lg...sungguh ringan untuk dia hadiahkan kepadaku...begitulah juga yg selalu terpahat di hatiku...susah wan..susah ku jua..insyaAllah akan ku bantu sehabis mungkin selagi aku mampu dan berdaya...insyaAllah sahabatku...dgn adik badik dier pon aku rapat juga selain mak n ayahnye...so nice lah the whole family...membuatkan aku rasa beruntung mempunyai sebuah keluarga sahabat seperti wan nih...dah mcm adik badik dah kan...hatiku sungguh kuat dia jaga...kami rajin solat bersame..kdg2 aku imamkan..kekadang dia imamkan...hehe...alhamdulilah....semakin dekat aku rasakan diriku dgn Allah bila mane aku bersahabat dgnnye...menyuruh aku berbuat mungkar jauh sekali...bahkan mengamalkan yg makruf lah yg selalu diungkapkan kan dia kepadaku berulang kali....syukran jazilan wan...sahabat sepertimu didunia ini mmg sukar dicari ganti...moga persahabatan kita akan kekal hingga ke akhir hayat kita...bertemu dan berpisahnye kita hanyalah kerana Allah...aku mendoakan agar engkau senangtiasa mendapat barakah dr Allah...yg lepas tuh biarlah ia pergi jauh2 dari hidup kita dan jadikanlah ia sebagai pembakar semangat untuk kita menempuh kejayaan di dunia ini dan seterusnya di akhirat kelak nanti...ingatlah sahabatku...Allah senangtiasa bersama dgn hamba2 Nya yg sabar...janji Allah pasti berlaku...ukuwah fillah abadan abada...