Ahlan Wasahlan...

Wednesday, August 17, 2011

Kabur...


Assalam…benarlah pepatah mengatakan…cinta tidak semestinya memiliki…terlalu halus sekiranya kita ingin memperbincangkan soal cinta ini…terlalu rumit…segalanya telah ditetapkan oleh Allah sejak di luh mahfuz lagi…pengorbanan yang tinggi perlu dilakukan demi menggapai cinta yang sejati…apa sekalipun nilai cinta itu…cinta pada Allah adalah cinta yang terbaik dan cinta sejati…bukankah Allah telah berjanji…jika engkau tagih cinta Aku…maka cintamu didunia ini akan aku sempurnakan…

Allah senangtiasa bersama-sama dengan orang yang sabar…Dia mengetahui ape yang terbaik untuk hambaNya…sejujurnya hatiku terasa runsing…hatiku bercelaru…terlalu banyak perkara yang aku fikirkan sejak akhir-akhir ini…Allah sedang mengujiku…Ya Allah…jika derita yang Engkau takdirkan pada aku ini membuatkan aku lebih mengingatiMu…maka aku lebih memilih derita ini Ya Allah…daripada bahagia yang kurasakan…akan tetapi hatiku jauh denganMu Ya Allah…aku redha segala ketentuanMu…jika benar ia jodohku..maka dekatkanlah hati kami dengan sinar barakah Mu Ya Allah…dan sekiranya ia bukan jodohku…maka Engkau lapangkanlah dada dan hati kami Ya Allah…agar bertambah ketaqwaan kami kepadaMu Ya Allah…

Hari ini genap 17 hari menempuh ramadhan…muhasabah di mana tahap ke taqwaan kita kepada Allah….carilah malam di mana terdapat di dalamnya malam seribu bulan…lailatul qadar…moga berbahagialah hidup kita didunia wal akhiroh…luahan hati seorang hamba yang kabur…jernihkan hati ku Ya Allah…sesungguhnya Engkau maha mengetahui…sedang hambaMu ini tidak….amin…amin…. ya rabbal alamin….wsslm warahmatullah….

No comments: